W co wyposażyć pralnię?

Nosisz się z zamiarem własnego biznesu, którym jest pralnia? Sprawdź w co musisz wyposażyć tego rodzaju punkt usługowy oraz co jeszcze warto wiedzieć.

Jak zacząć?
Jeśli dysponujemy pewnym kapitałem, to znacznie ułatwi nam to początki w branży pralniczej. Musimy bowiem nastawić się na to, że pralnia nie od razu zacznie generować przychody. W pierwszej kolejności czekają nas wydatki na sprzęt i wynajem lokalu. Co ciekawe, otworzenie pralni chemicznej nie wymaga prawie żadnych zezwoleń dotyczących pozwolenia na prowadzenie tego rodzaju działalności. Pralnię chemiczną może otworzyć każdy, kto posiada działalność gospodarczą i posiada wolne środki. Nieco inaczej wygląda kwestia dotycząca lokalu, w którym mamy zamiar otworzyć pralnię. Budynek taki powinien spełnić określone wymagania dotyczące stanu technicznego, warunków sanitarnych oraz ochrony przeciwpożarowej. Jeśli nie posiadamy żadnego doświadczenia w zakresie prowadzenia pralni, to jeszcze nic nie znaczy, zawsze możemy stać się częścią większej firmy, otwierając placówkę w ramach franczyzy. Aby nieco ograniczyć koszty zawsze możemy także zakupić sprzęt używany, który pozwoli nam sprawdzić czy tego rodzaju biznes w ogóle nam odpowiada. Po roku prowadzenia naszej działalności powinniśmy móc stwierdzić, czy nasz biznes to wartościowe i przyszłościowe przedsięwzięcie, czy może generujące wyłącznie same koszty.

Otwieramy pralnię
Na samym początku warto zakupić takie maszyny, jak agregat do prania na sucho, maszyna do prania wodnego, kabina do odplamiania, maszyna wydająca oraz segregująca czyste pranie, jak również stół do prasowania. Przyda nam się również kasa fiskalna. Wybrany przez nas lokal powinien być odpowiednio duży, tak by znalazło się w nim miejsce na każdy z wymienionych elementów. Pamiętajmy także o tym, by lokalizacja pralni pozwoliła klientom na szybkie znalezienie naszej placówki. Dzięki czemu zaoszczędzimy na reklamie. Weźmy jednak pod uwagę, że bez początkowych kosztów na marketing się nie obejdzie. Dostosujmy przy tym reklamę do rodzaju naszych odbiorców. Pomocą służyć mogą nam ulotki oraz ogłoszenie w lokalnej prasie.