Wybór najlepszej lokalizacji dla pralni samoobsługowej

Zainwestowanie w pralnię samoobsługową to świetny sposób na biznes i uzyskanie stałych dochodów. Pralnie samoobsługowe zapewniają wysoki i szybki zwrot z inwestycji. Korzysta z nich chętnie coraz większa grupa klientów. Ogromne znaczenie ma jednak lokalizacja punktu usługowego. Szukając odpowiedniego miejsca na otwarcie pralni samoobsługowej, weźmy pod uwagę kilka podstawowych kwestii. 

Dane demograficzne okolicy
W środowisku miejskim warto upewnić się, ile osób mieszka w promieniu jednego, dwóch i trzech kilometrów od miejsca, które wybraliśmy. W otoczeniu wiejskim promień ten można spokojnie rozciągnąć na 10 kilometrów. Najlepszą lokalizacją pralni samoobsługowej jest duże osiedle. Nie sugerujmy się tym, że większość rodzin na takich osiedlach pochodzi ze średniej i wyższej klasy, a w ich domach na pewno znajdują się nowoczesne pralki i suszarki. Pralnia może przecież służyć również innym celom, niż codzienne pranie. Posiadając duże, profesjonalne maszyny pralnicze jesteśmy w stanie zaproponować klientom pranie dywanów, kołder, materiałów skórzanych czy bardzo delikatnych ubrań. Analizując lokalizację pralni warto wziąć pod uwagę nie tylko liczbę mieszkańców. Jeżeli w pobliżu znajdują się restauracje czy hotele, możemy również wśród nich znaleźć potencjalnych klientów. 

Wybór lokalu
Spróbujmy znaleźć budynek, który jest samodzielny. Dzięki temu możemy zaoferować klientom wiele miejsc parkingowych, dogodnych wejść i możemy kontrolować wszystkie oznakowania poza sklepem. Znalezienie lokalizacji w małym centrum handlowym jest również dobrą opcją, ponieważ osoby korzystające z naszej pralni będą mogli korzystać z parkingu tuż przed sklepem, a klienci okolicznych sklepów i punktów usługowych będą mieli po drodze do naszej pralni. Wybierzmy odpowiedni rozmiar pomieszczenia, analizując liczbę potencjalnych klientów, aby jak najlepiej dopasować warunki lokalowe do potrzeb klientów.

Konkurencja
Wielu właścicieli pralni samoobsługowej chce, aby była ona jedynym tego typu punktem usługowym w okolicy, ale podejście to nie jest to realistyczne. Jeżeli nie mamy klientów wina nie musi leżeć po stronie konkurencji. Prawda jest taka, że jeżeli lokalizacja jest dobra, a poziom usług wysoki, każda pralnia może przetrwać i rozwijać się. Najlepszym sposobem na odróżnienie się od konkurencji jest zaoferowanie klientom przyjaznego i funkcjonalnego wnętrza, nowoczesnych urządzeń, lepszych promocji, przede wszystkim zaś, usług, których najbardziej potrzebują.